Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
11.08.2013 10:00 - Да прощаваш е... Човешко!
Автор: lovertosimplicity Категория: Технологии   
Прочетен: 5420 Коментари: 23 Гласове:
22

Последна промяна: 11.08.2013 16:40

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Здравейте, Приятели!
Днес не е специалният ден за Прошка, но аз ще драсна два реда за това. А, ако Вие сметнете за угодно вам, то можете да доразвиете кратичките думи, които ще напиша. Можете да го направите както и където решите. Тук, в коментар - било то с някакво мнение, цитат, клип... Ваша воля. За мен важно - за Вас... "никаква идея".


„Слабият не може да прости. Опрощението е качество на силния!”

Махатма Ганди

 
image


 

imageИма ли някой от вас който да не е грешил? Има ли някой, който да не е допускал грешка спрямо другиго? Мисля, че всички ще се съгласите с мен, че не е имало, няма и няма да има такъв човек на света. Затова и съществува Прошката. Ако нея я нямаше, то тежеста, която носим щеше да е тлкова голяма, че просто не би било възможно да живеем с нея.  Ако ние не можем да прощаваме, то просто сме обечени да живеем в миналото и да не можем а приемем настояшето, нито да вкусим пълноценно от бъдещето.


„Слабият не може да прости. Опрощението е качество на силния!”

Казаното от Махатма Ганди е вярно, но всяко нещо си има граници. Когато прощаваш на определен човек за грешката му многократно, той вече знае, че дори да направи грешка тя ще му бъде простена и това изкривява въобще дори идеята за прошката. Но има и нещо друго: прощавайки на човек, който не оценява жеста и поредната прошка, то самата прошка води до отрицателен краен резултат. Тоест и прошката като всяко нещо си има своите положителни и отрицателни страни. Не всеки умее да прощава. В днешно време хората не оценяват прошката, но още по лошо е, че си дават сметка за направената грешка от тях, но не я признават. Прошката е важен акт, защото се дава на човек, който не искаме да загубим. Тя е жест към човек на когото разчитаме и искаме да е с нас и да ни подкрепя в трудни моменти. Няма човек, който да се е научил да не прави грешки. Точно заради това трябва да се научим и да умеем да прощаваме. Но да простиш не означава да забравиш. Има неща, които няма как да подминеш и да забравиш, но човек трябва да намира сили, защото животът много често ни поднася изпитания и ние трябва  да умеем да се справяме с тях и точно прощаването е едно от тези предизвикателства. Затова е важно да се научим да прощаваме. Защото прощавайки се отказваме от негативната нагласа към този, на когото даваме прошката и в Душата ни настъпва покой и хармония. По този начин ние прогонваме породилите се в следствие на обидата или друг някакъв негативен акт от отсрещния неприязън или гняв. Много често хората бъркат, че прощаването е акт на милосърдие спрямо сгрешилия. Според мен това не е така. Ние прощаваме, за да освободим себе си и покажем, че сме морално извисени. Защото да простиш изисква сила. Сила да се отречеш от егоистичната мисъл, че ти си прав и да влезеш в кожата на обидилия или наранилия те. По този начин полагаш и грижа за емоционалното и психическо здраве и на двамата, освобождавайки себе си от гнева, а него от угризенията.

Така, че скъпи Приятели… Тези които са ме обидили някога…
Тези, които ще ме обидят тепърва…

АЗ ВИ ПРОЩАВАМ! – ПРОСТЕТЕ СИ И ВИЕ!




Не преставайте да се усмихвате! Рей
------------------------------






Гласувай:
23



Следващ постинг
Предишен постинг

1. lovertosimplicity - Да поискаш прошка
11.08.2013 10:05
• Когато жената извърши грешка, очаква да й се извинят. - Венцеслав Константинов

• Най-голямата грешка е да не поправяш старата си грешка. - Конфуций

• Никога не греши само този, който нищо не прави. - Теодор Рузвелт

• Грешка е да се вземе едно решение прекалено рано, както е и грешка да се вземе твърде късно.
Най-голямата грешка е обаче никога да не се вземе решение! - ген. Джордж Патън


Живял някога юноша с много лош характер. Той постоянно се карал със своите близки или обиждал приятелите си. Баща му дълго мислил как да му помогне и накрая му дал едно чувалче с пирони, заръчайки му да забива по един пирон във вратата на двора всеки път, когато загуби търпение или се скара с някого.
Първият ден синът забил 37 пирона във вратата. През следващите дни забитите пирони намалявали. Момчето разбрало, че е много по-лесно да контролира себе си, отколкото при всеки свой изблик да забива пирони.
Дошъл денят, в който младежът не забил нито един пирон във вратата. Доволен от себе си, отишъл при баща си и му съобщил радостната новина.
Този път бащата му дал нова задача - да изважда по един пирон от забитите във вратата при всеки случай, в който успее да запази самообладание.
Дошъл и денят, в който синът извадил и последния забит пирон. Тогава баща му го завел до вратата и му казал:
- Сине, всичко това е прекрасно, но виж колко дупки останаха във вратата. Толкова рани си оставил в душите на хората, които си наскърбил. Време е да им поискаш прошка.

/притча/



Спокоен неделен ден Ви пожелавам!

http://www.youtube.com/watch?v=Jo_j6NAg2pk

http://www.youtube.com/watch?v=A6silrtGBT8

http://www.youtube.com/watch?v=GtE9LtuCt4I


Рей

http://dox.bg/files/dw?a=eb12850084
цитирай
2. tanya7713 - Човешко е да се греши!!! Човешко е ...
11.08.2013 10:29
Човешко е да се греши!!!
Човешко е да се прощава!!!
Но понякога ,дори да простиш ,не можеш да забравиш ... И раната от ножа ,забит в гърба ти , продължава да кърви със същата сила,и болката е все така пареща ...
И все пак ,трябва да се прости...защото само така можеш да получиш спокойствието ,което жадуваш....
Човешко е да се греши!!!
Човешко е да се прощава!!!
Но понякога ,дори да простиш ,не можеш да забравиш ... И раната от ножа ,забит в гърба ти , продължава да кърви със същата сила,и болката е все така пареща ...
И все пак ,трябва да се прости...защото само така можеш да получиш спокойствието ,което жадуваш....
ПРОСТЕТЕ МИ И ДА ВИ Е ПРОСТЕНО
цитирай
3. miaa - Прошка се дава на всеки..! Прави го силният и добър човек..
11.08.2013 10:44
"Да бъдеш силен Е, като да бъдеш дама!
Да обясняваш на хората, че си, значи, не си!" Маргарет Тачър.
цитирай
4. qga - За някои може да е добър ден, но за мен е добро утро :))))))))))
11.08.2013 11:09
Трудно прощавам, а искам да ми прощават максимално бързо. :)
Нещо повече, ако може изобщо да не ми се сърдят. :)
Много ми допадна написаното от miaa, на нас, дамите трябва да ни се прощава!!!
:)))))))))))))))))
Усмихнат ден от мен.
цитирай
5. valeska - Какво значи да простиш? Прошката е ...
11.08.2013 12:14
Какво значи да простиш? Прошката е безсмислена, ако вината не е осъзната и вероятно ще бъде повторена. Има грешки, които си струва да бъдат простени, има такива, които не стигат силите да бъдат простени, има други, които не трябва да бъдат простени. Но най-трудно е да простиш на себе си.

цитирай
6. lovertosimplicity - Reply 6. nellsun8
11.08.2013 15:42
Ех, Княгиньоооо!
Усмихна ме, ама така широко с този линк, че въпреки, че в просъница го слушах направо ми го избродира като емблема на гърдите.
Благодаря за което!
Ето, предоставям бродерията на всички малки и големи птички:

http://dox.bg/files/dw?a=c12b469954

Рей
цитирай
7. hloris - ЗДравейте на всички,четящи тук...
11.08.2013 15:57
ето нещо и от мен:
http://vbox.7/play:7cc6d7c284
цитирай
8. lovertosimplicity - Reply 8. hloris
11.08.2013 16:21
Eх ма стеее...
Няма да ме оставите да си доспя - то се е видяло!

Притчата съм я писал в един пост за Приятелството...
Не бях попадал на клипа, който е страхотен!
Благодаря за него, Хло, и отивам да го монтирам в настоящия пост.

Рей
цитирай
9. syrmaepon - Прошката разбирам по следния начи - ...
11.08.2013 19:09
Прошката разбирам по следния начи - човек да не задържа в себе си злоба. Или може би болката да не се превърне в желание за мъст. Тъй като в някои общества все още е запазен този обичай - око за око, зъб за зъб. Ако човек постоянно вреди на останалите той получава справедливо наказание. Иначе в личните отношения не мисля, че прошката трябва да се свързва с това, че пак трябва да приемеш този човек. Прошката означава пречистване от болката и лоши мисли.
цитирай
10. lovertosimplicity - Reply 5. valeska и 10. syrmaepon
11.08.2013 19:30
Здравейте Дами!

Мъдри Жени сте Вие, ей!
Казвам го не на шега.
Знаете, че Ви ценя, уважавам и обичам.
Но на Вас никога не ще простя, защото мъдростта Ви не би допуснала да има нужда от Прошка!
Благодаря за което!

Рей

PS for Вал: Никакви сълзи на Крис, ей - просто прости и се радвай!
цитирай
11. celebrity75 - Привет на всички прощаващи тук!!! :)
11.08.2013 19:36
И Рей мъдро го е написал, и всички тук мъдро го казвате.
Харесах Ви още на първи прочит и не съм се излъгала.
Много сте готини всичките.
Едно поздравче за магична неделна вечер, което не е по темата, но пък дано Ви донесе приятно усещане, че всичко Ви е простено.
http://www.youtube.com/watch?v=hy0pZ_JvL4k

(Брита)
цитирай
12. lovertosimplicity - Reply 2. tanya7713
11.08.2013 19:40
Eх... Таняааа...
Благодаря ти за вниманието и споделеното мнение.
Съответно сутринта ще има едно традиционно кафенце специално за теб - така посрещаме тук откритите и готини хора, които ни навестяват.
Отговарям на коментара ти последна, просто защото така се случи, няма нищо преднамерено.

Успехи!

Рей
цитирай
13. paciencia - Привет на всички!
11.08.2013 20:51
Смелост е да поискаш прошка. Достойно е да простиш.
Освобождаващо е да простиш и да бъдеш опростен. Какво по- хубаво от това да живееш в мир с околните и със себе си?!
Да се обичаме и да си прощаваме!
цитирай
14. lovertosimplicity - Reply 12. celebrity75
11.08.2013 21:14
Никога не съм те виждал, толкова прекрасна, както тази вечер...
Никога не съм те виждал да сияеш толкова силно...
Никога не съм виждал толкова много мъже да те питат, дали искаш да танцуваш...
Никога не съм виждал роклята, с която беше облечена...
Или че най-съществената част, е твоята коса. Бил съм сляп!

Дамата в червено танцува с мен, буза до буза...
Няма никой друг, само аз и ти - Където искам да бъда...
Но едва познавам красотата до мен.
Никога няма да забравя начина, по който изглеждаше тази нощ!

Никога не съм те виждал толкова великолепна, както тази вечер...
Никога не съм те виждал да сияеш толкова силно, беше удивителна!
Никога не съм виждал толкова много хора, да желаят да бъдат до теб...
Когато се обърна към мен и ми се усмихна, спря дъха ми...
Никога не съм изпитвал подобно чувство...
Чувство на пълна и съвършена любов, както тази вечер!

Дамата в червено танцува с мен, буза до буза...
Няма никой друг, само аз и ти - Където искам да бъда!
Но едва познавам, красотата до мен...
Никога няма да забравя начина, по който изглеждаше тази нощ..
Начина, по който изглеждаше тази вечер...
Никога няма да го забравя начина, по който изглеждаше тази вечер...

Дамата в червено - Дамата в червено - Дамата в червено



Ето един друг вариант от мен:

http://www.vbox7.com/play:607af831

Поздрави!

Рей

цитирай
15. lovertosimplicity - Reply 14. paciencia
11.08.2013 21:17
Хееей, Васяааа!
Добре го каза:

"Да се обичаме и да си прощаваме!"

http://www.youtube.com/watch?v=kf0HYeQp760
цитирай
16. beautifulcreature - "Може би нашите грешки са това, което изгражда нашата съдба."
11.08.2013 21:46
Добър вечер на цялата компания, която с удоволствие забелязвам, че се е разраснала.
Толкова много мъдрост сте изписали тук, че просто за нас, закъснелите не е останало какво да добавим.
Затова може би да поискам прошка от тези от Вас, които евентуално съм засегнала и да поздравя всички Ви с един клип, който макар и не по темата се надявам да Ви достави удоволствие.

http://www.youtube.com/watch?v=ZRip9M3qb-Q

Лея
цитирай
17. compassion - прости - една от магическите думи
12.08.2013 00:49
http://www.youtube.com/watch?v=7Qoq75-DQm4&feature=share
цитирай
18. medyto - do Tanja7713
12.08.2013 12:03
"Човешко е да се греши!!!
Човешко е да се прощава!!!"
Разреши ми малко да те корегирам, Таня, и ми прости за това:
Човешко е да се греши!!!
БОЖЕСТВЕНО е да се прощава!!!
Така, че, прошката ни доближава до Боговете.
Нека се стремим да бъдем по-близо до тях.
цитирай
19. tanya7713 - Божествено - добре, но. . . за добро ...
12.08.2013 20:35
Божествено - добре, но ...за добро или зло съм атеистка и затова не зная дали има Бог, който би простил...а и докато се срешнем с него ще грешим много пъти, ще прощаваме и ще очакваме да ни простят...
Рей, благодаря за сътрешните глезотии, не успях да се възползвам - бях на работа, но си запазвам правото за следващ път...
цитирай
20. medyto - до 20
12.08.2013 21:23
Нищо, Таня, нищо. Той Бог ще ти прости, даже и да се съмняваш в съществуването му.
цитирай
21. pvdaskalov - Дали съм уморен...
13.08.2013 01:26
Дали съм уморен от едно далечно (Е, не толкова!) пътуване или не съм сантиментално настроен, но въпросът с тандема "грешка-прошка" не ми е съвсем ясен. Защо ли?
Защото твърде много са случаите, когато грешките са непоправими. Тогава прошката се прави чрез наказание...
В други случаи несправедливо наказаният няма възможност да прости. Един краен пример. Как гилотинираният заради съдийска грешка ще прости и на съдиите, и на палача си? Или, как ще простиш на човек, осъзнал колко и какви бели ти е направил, поради което повече не смее да ти се мярка пред очите?
Не е ли демагогия да простя на оня, който стреля по мен с шмайзер и промени живота ми? Или да простя на онази партийна секретарка, която провали моята научна кариера?
Според мен, трябва да се прощава за бели, които са поправими. Трайните травми и престъпления не могат да бъдат забравени. А това, че не си склонен да отмъщаваш или не можеш да го сториш, или не виждаш смисъл да се връщаш назад, не означава, че си простил. Имам предвид всички грешни души за тази агония, наречена преход, в т. нар. българска територия.
Спирам. Спирам с един добре известен лаф: "Дума дупка не прави, но за дума се гони до дупка."
Нежните души, взели участие в този постинг с коментари, не могат да променят традиционната нагласа, ширеща се в човешкото общество от памтивека.
С поздрави от стария телескоп "Пи-ер", който е сигурен, че дори да се наспи, няма да промени мнението си по темата.
цитирай
22. lovertosimplicity - Reply 22. pvdaskalov
13.08.2013 01:54
За вълка говоря, а той в кошарата!
Тъкмо ти правех реклама пред една надявам се нова наша събеседничка.
Агейн интелектуалка.
Доктор на икономическите науки.
Живееща от повече от десетилетие в чужбина.
Разрастваме се Приятелю, разрастваме се.
Благодаря на това, че все готини хора се навъртате наоколо и това няма как да не води до съответните положителни резултати.

Е... естествено се намират и разни елементи, които се изказват дори в изрични постове нелепо, без дори да ни познават, но това си е за тяхна сметка - ние, както съм казал, знаем кои сме, откъде идваме, накъде отиваме, и най-вече как вървим по Пътя.

Радвам се, че си тук, готов за нови подвизи.

Добре си ни дошъл!

Рей
цитирай
23. tanya7713 - Едно е да простиш лъжата, кражбата, ...
13.08.2013 07:28
Едно е да простиш лъжата, кражбата, измамата, обидата... Това прощавам, понеже и аз съм вършила някои подобни неща, волно или неволно, не крия -...
Но съвсем друго е убийството, примерно, жестокостта над деца, гаври, насилие... Трудно е!
Къде е границата?!
И все пак...
"Свободата в простия акт на прошката ни спестява разходите по гнева и високата цена на омразата. Когато се научим да прощаваме, издигаме се над онези, които са ни оскърбили или натъжили." (Лангстън Хюз)
цитирай
24. pvdaskalov - Боже, Таня!
13.08.2013 13:31
И аз прощавам, мила, но повече не се оставям на същи/я/та да ме мами, обижда или използва. Здравей, здрасти и... толкова. Прошката не се оповестява в "Държавен вестник". Тя е нещо като автотерапия. Сама го казваш: "Свободата в простия акт на прошката ни спестява разходите по гнева и високата цена на омразата. Когато се научим да прощаваме, издигаме се над онези, които са ни оскърбили или натъжили. (Лангстън Хюз)"
Не зная обаче как да се разправям с Рей Бредбъри! Запали ни чергата и сега ни оставя сами да гасим огъня. Ни дума, ни вопъл, ни стон, както е казал поетът. Окото му не мигна, че аз оспорвам призива да прощаваме безразборно...
Ей, Рей, за наказание, като излезнат тиквите, трябва да свариш най, най-голямата, някоя Гинес-рекордьорка, да я полееш с билков мед и да ни поканиш на трапеза. Ако нямаш време за целта, то поне посъбери малко рецепти за тиквени ястия. Ние, например, се научихме от дъщеря ни да правим супа от тиква с масълце в нея. "Научихме" не е точната дума. Леля ти Лида я готви, а аз я ям, като примижавам благодарно...
цитирай
25. tanya7713 - Някой прощавайки, се опитва да и...
13.08.2013 14:42
Някой прощавайки, се опитва да изтрие завинаги от паметта си образа на обидилия го, за да не изпитва отново огорчение...
Друг смята, че прошката е слабост, която не бива да се проявява в никакъв случай.
Едни смятат, че като прощават на другите, им правят суперуслуга...
Има и такива, които прощават винаги и на всички с усмивка на лицето си...
Да се прости ще е по-лесно, ако човек се постави на мястото на другия, ако се постарае да разбере какво е мислил той и какво е чувствал в онзи момент, и направи сравнение на своите мисли и чувства с неговите. Много често усещанията съвпадат. И тази близост в усещанията дава основание за прошка. В края на краищата, днес прощавам аз, утре на мен ще простят. На тези взаимни отстъпки и компромиси се гради нормалният хармоничен живот.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: lovertosimplicity
Категория: Технологии
Прочетен: 317491
Постинги: 161
Коментари: 1317
Гласове: 1535
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930